Regulamin - IX BIEG PRZEŁAJOWY
im. st. chor. szt. mar. Tadeusza KLOSKOWSKIEGO”
I. CELE IMPREZY:
- Popularyzacja biegania i chodzenia, jako czynnej formy wypoczynku i najprostszej formy ruchu.
- Wspieranie bezdomnych z Towarzystwa im. Brata Alberta w Słupsku.
- Integracja środowiska służb mundurowych.
II. ORGANIZATOR GŁÓWNY:
Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”
Partner Wydarzenia:
Fundacja „LOTTO”
Fundacja „HERKULES ALL SPORTS”
III TERMIN I MIEJSCE:
- Data: 29.09.2024 r.
- Miejsce: Park im. Józefa Trendla w Słupsku - „Lasek Południowy” w Słupsku.
- Bieg:
- dystans 5 km,
- dystans 10 km.
- Impreza towarzysząca: Nordic Walking – dystans 5 km
- Biuro zawodów: Park im. Józefa Trendla w Słupsku
- Biuro zawodów czynne w dniu 29.09.2024 r. w godz. 09.00-10.45
- Bieg na 5 km i 10 km wystartuje o godz. 11.00,
- limit czasu na 10 km – 1h 15min,
- limit czasu na 5 km – 45 min,
- Nordic Waking wystartuje o godz. 11.05,
IV TRASA BIEGU:
- Trasa selektywna, częściowo przebiegająca po utwardzonych traktach pieszo-leśnych „Lasku Południowego”, na części trasy ostre podbiegi i ostre zbiegi!
- Trasa oznakowana, zabezpieczona.
- Nawierzchnia: ścieżki leśne.
V. POMIAR CZASU:
- W biegu i marszu pomiar czasu i ustalenie kolejności będzie dokonywać Fundacja „HERKULES All Sports” za pomocą chipów aktywnych.
- Posiadanie numeru startowego wraz z chipem jest warunkiem wystartowania w biegu i marszu oraz sklasyfikowania w komunikacie końcowym.
VI. WARUNKI UCZESTNICTWA:
- W zawodach prawo startu mają osoby, które do dnia 29 września 2024 r. ukończą 18 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w biegu lub marszu wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna, dostarczoną drogą e-mailową (scan), lub bezpośrednio do Biura zawodów najpóźniej w dniu biegu.
- Zawodnicy przed startem muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Weryfikacja zawodników oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się w biurze biegu znajdującym się w Parku im. Józefa Trendla w Słupsku Słupsku czynnym w godz. 09.00-10.45. w dniu zawodów.
- Podczas weryfikacji zawodnik musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość – dowód osobisty (preferowany jest także dowód wniesienia opłaty startowej, dla osób, którzy dokonywali płatności w ostatnim dniu zapisów).
- Proponuje się zawodnikom służb mundurowych, aby wystartowali w mundurach, celem integracji środowiska służb mundurowych i zaprezentowania swoich jednostek.
- Podczas weryfikacji zawodnik musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w biegu i marszu lub własnoręcznie złożyć podpis w dniu zawodów pod oświadczeniem o zdolności do udziału w biegu na własną odpowiedzialność.
- Każdy zawodnik otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie biegu z przodu koszulki.
- Zawodnicy muszą przestrzegać regulaminu, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych.
- W przypadku przekroczenia limitu czasowego biegu i marszu, każdy uczestnik zobowiązany jest do zejścia z trasy.
- W czasie trwania biegu i marszu zbierane będą środki higieny osobistej dla bezdomnych z Domu Brata Alberta w Słupsku. Zawodnicy, którzy chcieliby obdarować bezdomnych środkami higienicznymi (szampony, mydła, pianki do golenia, maszynki, ręczniki, dezodoranty itp., oraz bielizna osobista, tj.: skarpety, slipy, itp.) uprasza się o dostarczenie ich w dniu biegu do Biura Zawodów. Istnieje możliwość wcześniejszego przekazania darów dla bezdomnych, w tym zakresie należy skontaktować się z Dyrektorem Biegu, tel. 602759892.
VII. ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:
- Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego na stronie internetowej www.biegislupsk.pl oraz wpłacenie w terminie opłaty startowej.
- Za termin wpłaty uważa się datę dokonania przelewu.
- Opłata startowa raz wniesiona nie podlega zwrotowi.
- Wysokość wpisowego wynosi 30 złotych (wpłaty poprzez system elektroniczny).
- W dniu zawodów będzie można dokonać rejestracji w Biurze Zawodów, tylko w przypadku wolnych miejsc na liście startowej. Wysokość wpisowego w dniu zawodów: 50 zł.
- W przypadku wniesienia opłaty startowej w niewystarczającej wysokości (np. w wyniku przekroczenia terminu wpłaty określonego w niniejszym regulaminie) Zawodnik jest zobowiązany do dopłacenia różnicy do wysokości kwoty, jaką winien on był wnieść zgodnie z terminem, w jakim dokonywał swojej ostatniej wpłaty.
- W przypadku osiągnięcia limitu 200 osób (bieg na dwóch dystansach 5 km i 10 km oraz NW) zapisy zostają automatycznie zamknięte.
VIII. KLASYFIKACJA:
Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn w biegu:
- Bieg 5 km: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – puchary,
- Bieg 10 km: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – puchary,
- Bieg 5 km: Kategoria mundurowa Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – puchary (obowiązuje kompletne umundurowanie polowe),
- Bieg 10 km: Kategoria mundurowa Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – puchary (obowiązuje kompletne umundurowanie polowe),
- Marsz 5 km: Open K/M (I-III) - puchary.
IX. ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:
- W ramach opłaty startowej każdy zawodnik otrzymuje:
- numer startowy wraz z agrafkami,
- wodę mineralną na mecie biegu,
- bity medal okolicznościowy na mecie dla każdego zawodnika, który ukończył bieg lub marsz,
- ciepły posiłek (zupa, ciasto, naleśniki, chleb ze smalcem, kawa herbata),
- możliwość wzięcia udziału w losowaniu nagród w razie pozyskania sponsorów.
X. SPRAWY ORGANIZACYJNE:
- Organizator zapewnia zabezpieczenie medyczne w trakcie biegu i marszu.
- Po biegu i marszu nastąpi dekoracja zawodników.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Bieg odbędzie się bez względu na pogodę.
- Organizatorzy nie odpowiadają za rzeczy zagubione i skradzione.
- W przypadku stwierdzenia przez Organizatorów skrócenia trasy przez uczestnika, zawodnik zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnik startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestnik rejestrując się do biegu/marszu przyjmuje do wiadomości, że udział w zawodach wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym.
- Organizatorzy nie ubezpieczają uczestników biegu, natomiast uczestnikom Organizatorzy doradzają, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia na czas udziału w imprezie.
- Organizator: Fundacja „Sub ventum” posiada ubezpieczenie OC.
- Przyjmuje się, że zgłoszenie się do zawodów (wpis na listę zawodników) jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Każdy uczestnik, który zrezygnuje z udziału w biegu/marszu w trakcie jego trwania powinien bezzwłocznie zgłosić ten fakt obsłudze technicznej będącej na trasie biegu lub w Biurze zawodów.
- Organizatorzy, wszystkie osoby współpracujące, a także osoby związane z przeprowadzeniem i organizacją biegu nie ponoszą odpowiedzialności względem uczestników za wypadki, ewentualne kolizje, szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zawodach spowodowane przez uczestników imprezy. Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wyrządzone szkody.
- Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
- Akceptując Regulamin Uczestnik wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jego osobą, a także wyniki mogły być wykorzystane przez prasę, radio i telewizję a także w celach marketingowych Organizatorów i Sponsorów biegu.
- Protesty rozstrzyga Dyrektor Organizacyjny, Dariusz Kloskowski, (tel. kontaktowy GSM: 602759892, darek_klos@op.pl) – decyzje Dyrektora są nieodwołalne. Protesty będą rozstrzygane w czasie 24 godzin.
- Wydarzenie jest charytatywne, przeprowadzone w sposób rekreacyjny i ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia, stąd protesty, reklamacje i roszczenia co do organizacji eventu stanowią wtórne zagadnienie.