Regulamin - Policz się z cukrzycą 2026

I. CELE IMPREZY:

  1. Integracja społeczności lokalnej i ponadlokalnej w ramach wspólnej Akcji 
    pn. „Policz się z cukrzycą” w ramach działania pn. „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”.
  2. Popularyzacja maszerowania i biegania, jako czynnej formy wypoczynku 
    i najprostszej formy ruchu.
  3. Prezentacja kreatywnych strojów karnawałowych.
  4. Promocja subregionu słupskiego.

II. ORGANIZATORZY:

  1. Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”
  2. Słupski Sztab 34 Finału WOŚP/Słupski Ośrodek Kultury

III TERMIN I MIEJSCE:

Data: 24 stycznia 2026 r. (sobota).

Miejsce: Słupsk, Zamek Książąt Pomorskich w Słupsku, bulwary 
nad rz. Słupią.

Biuro zawodów: Słupsk, „Plac Książąt Pomorskich” przy Zamku Książąt Pomorskich w Słupsku.

Otwarcie biura zawodów: 24.01.2026 r., godz. 09.00.

Marsz Nordic Walking – wystartuje o godz. 10.45 (jedno okrążenie 700m).

Bieg na 3,5 km wystartuje o godz. 11.00 (pięć okrążeń).

Limit zawodników: 150 osób (łącznie we wszystkich konkurencjach).

IV TRASA BIEGU/MARSZU:

  • Trasa: Trakty piesze, droga utwardzona.
  • Start: Słupsk, „Plac Książąt Pomorskich” przy Zamku Książąt Pomorskich w Słupsku.
  • Trasa oznakowana, zabezpieczona.

V. POMIAR CZASU:

  1. W zawodach pomiar czasu i ustalenie kolejności będzie dokonywać Fundacja „Sub ventum” na podstawie pomiaru stoperem.
  2. Posiadanie numeru startowego jest warunkiem koniecznym do wystartowania w zawodach i sklasyfikowania.

VI. WARUNKI UCZESTNICTWA:

  1. W wydarzeniu prawo startu mają osoby, które do dnia 24 stycznia 2026 r. ukończą 18 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w wydarzeniu wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna).
  2. Zawodnicy przed startem muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Weryfikacja zawodników oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się
    w biurze zawodów znajdującym się na „Placu Książąt Pomorskich” przy Zamku Książąt Pomorskich w Słupsku.
  3. Podczas weryfikacji zawodnik musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość.
  4. Podczas weryfikacji zawodnik musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w wydarzeniu lub własnoręcznie złożyć podpis pod oświadczeniem o zdolności do udziału w zawodach 
    na własną odpowiedzialność. Osoby niepełnoletnie powinny posiadać zgodę rodzica lub opiekuna prawnego do udziału w zawodach!
  5. Każdy zawodnik otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie wydarzenia z przodu nakrycia wierzchniego.
  6. Zawodnicy muszą przestrzegać Regulaminu wydarzenia, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych.
  7. Zawodnicy oraz osoby uczestniczące w wydarzeniu (kierunkowi 
    i zabezpieczający) powinni bezwzględnie stosować się do zaleceń Dyrektora wydarzenia, w szczególności dotyczy to nakazu podpisania oświadczenia 
    o uczestnictwie w zawodach na swoją odpowiedzialność.
  8. W przypadku przekroczenia limitu czasowego, każdy uczestnik zobowiązany jest do zejścia z trasy i miejsca rozgrywania wydarzenia.

VII. ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:

Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego 
na stronie internetowej www.biegislupsk.pl, który stanowi deklarację uczestnictwa w wydarzeniu.

Opłata startowa – wpisowe, przeznaczana jest na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i uiszczana jest do specjalnie oznakowanych puszek znajdujących się w biurze zawodów w dniu imprezy.

Wysokość wpisowego zależy od hojności Zawodnika!

W przypadku osiągnięcia limitu 150 osób zapisy do zawodów zostają zamknięte.

Osoby, które nie odbiorą pakietu startowego na 30 min przed startem zostaną usunięte z listy zawodników.

VIII. KLASYFIKACJA:

  • Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn w wydarzeniu:
  • Bieg, dystans 3,5 km: Open Kobiety/Mężczyźni (I-V) - puchary.
  • Najokazalsze przebranie karnawałowe: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – statuetki.
  • Wszyscy uczestnicy otrzymają pamiątkowy, odlewany, unikatowy medal.

IX. ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:

W ramach opłaty startowej każdy zawodnik otrzymuje: numer startowy wraz z agrafkami, napoje na mecie biegu, medal okolicznościowy na mecie dla każdego zawodnika, który ukończył bieg lub marsz, ciepły posiłek i ciasto, możliwość udziału w losowaniu nagród po biegu, w przypadku pozyskania Sponsorów oraz opiekę medyczną.

X. SPRAWY ORGANIZACYJNE:

  1. Organizator zapewnia zabezpieczenie medyczne w trakcie imprezy.
  2. Konkurencja – taniec rozgrywana będzie na „Placu Książąt Pomorskich” przed Zamkiem Książąt Pomorskich w Słupsku.
  3. W losowaniu nagród biorą wyłącznie osoby posiadające swój numer startowy (nie przekazujemy numeru innej osobie).

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

  1. Wydarzenie odbędzie się bez względu na pogodę.
  2. Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione i skradzione.
  3. W przypadku stwierdzenia przez Organizatora skrócenia trasy przez uczestnika, zawodnik zostanie zdyskwalifikowany.
  4. Uczestnik startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestnik rejestrując się do marszu/biegu/tańca przyjmuje do wiadomości, że udział wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym.
  5. Organizator – Fundacja „Sub ventum” posiada ubezpieczenie OC.
  6. Organizator nie ubezpiecza uczestników wydarzenia, natomiast uczestnikom organizator doradza, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia na czas udziału w imprezie o charakterze sportowym.
  7. Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym 
    z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
  8. Akceptując Regulamin Uczestnik wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jego osobą, a także wyniki mogły być wykorzystane przez prasę, radio i telewizję a także w celach marketingowych Organizatorów i Sponsorów wydarzenia.

Protesty rozstrzyga Dyrektor Organizacyjny, Dariusz Kloskowski, 
(tel. kontaktowy GSM: 602759892) – decyzje Dyrektora są nieodwołalne.

Jeżeli masz jakieś pytania lub problemy to zachęcamy do skorzystania z formularza zgłoszeniowego. Umożliwi on szybki kontakt z organizatorem i administratorem systemu.

Kliknij tutaj aby zgłosić problem