Regulamin - IX Mikołajkowy Kross Górski z Komandorkiem
I CELE IMPREZY:
- Popularyzacja biegania i chodzenia, jako czynnej formy wypoczynku i najprostszej formy ruchu.
- Wspomaganie najciężej Chorych, w tym Chorych onkologicznie, Dzieci z niepełnosprawnościami, Bezdomnych i Pensjonariuszy DPS-ów.
- Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez sport w subregionie słupskim.
II ORGANIZATOR:
- Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”
III TERMIN I MIEJSCE:
- Data: 7 grudnia 2024 r.
- Miejsce: Słupsk, Stadion 650-lecia w Słupsku, ul. Madalińskiego.
- Bieg Główny – dystans 6 km.
- Nordic Walking – dystans 5 km.
- Biuro zawodów: Stadion 650-lecia w Słupsku, ul. Madalińskiego.
- Biuro zawodów czynne w dniu 7.12.2024 r. w godz. 09.00-10.45
- Bieg na 6 km wystartuje o godz. 11.00, limit 1h.
- Nordic Waking wystartuje o godz. 11.05, limit 1h 15min.
- Limit zawodników (łącznie z NW) 150 osób.
IV TRASA BIEGU:
- Trasa selektywna po ścieżkach Lasku Północnego.
- Trasa oznakowana, zabezpieczona.
- Nawierzchnia: ścieżki leśne.
- Trasa: trudna, liczne strome podbiegi i zbiegi!
V POMIAR CZASU:
- W biegu i marszu pomiar czasu i ustalenie kolejności będzie dokonywać Fundacja HERKULES All Sports za pomocą chipów aktywnych.
- Posiadanie numeru startowego wraz z chipem jest warunkiem wystartowania w biegu i marszu oraz sklasyfikowania w komunikacie końcowym.
VI WARUNKI UCZESTNICTWA:
- W zawodach prawo startu mają osoby, które do dnia 7 grudnia 2024 r. ukończą 18 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w biegu lub marszu wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna, dostarczoną drogą e-mailową (scan), lub bezpośrednio do Biura zawodów w dniu biegu).
- Zawodnicy przed startem muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Weryfikacja zawodników oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się w biurze zawodów znajdującym się na Stadionie 650-lecia w Słupsku, ul. Madalińskiego, czynnym w godz. 09.00-10.45.
- Podczas weryfikacji w biurze zawodów, zawodnik musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość – dowód osobisty (preferowany jest także dowód wniesienia opłaty startowej, dla osób, którzy dokonywali płatności w ostatnim dniu zapisów).
- Podczas weryfikacji zawodnik musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w biegu i marszu
lub własnoręcznie złożyć podpis w dniu zawodów pod oświadczeniem o zdolności do udziału w biegu na własną odpowiedzialność. - Każdy Zawodnik otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie biegu z przodu koszulki.
- Zawodnicy muszą przestrzegać regulaminu, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych.
- W przypadku przekroczenia limitu czasowego biegu i marszu, każdy uczestnik zobowiązany jest do zejścia z trasy.
- Każdy z uczestników zawodów, zobowiązany jest wystartować i ukończyć bieg w czapce Mikołaja (własnej, lub otrzymanej w Biurze Zawodów). W innym przypadku nie będzie sklasyfikowany.
- W czasie trwania eventu w Biurze Zawodów zbierane będą słodycze, oraz środki papiernicze dla dzieci (kredki, plastelina, kolorowanki, książeczki, mazaki, piórniki, linijki, itp.), które po biegu zostaną przekazane dla dzieci z niepełnosprawnościami z SOSW Damnica oraz słodycze, które wypełnią paczki organizowane dla osób najciężej chorych (onkologicznie), jak również Pensjonariuszy DPS-ów z subregionu słupskiego.
VII ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:
- Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego na stronie internetowej www.biegislupsk.pl oraz wpłacenie w terminie opłaty startowej.
- Za termin wpłaty uważa się datę dokonania przelewu (zapisy elektroniczne aktywne do dnia 03.12.2024 r.).
- Opłata startowa raz wniesiona nie podlega zwrotowi! (za pisemną zgodą można przepisać pakiet).
- Wysokość opłaty startowej wynosi 50 złotych. Wpłaty dokonuje się poprzez system elektroniczny na stronie internetowej www.biegislupsk.pl podczas rejestracji (wygenerowany link do wpłat).
- W dniu zawodów opłata startowa wynosi 70 złotych.
- O wysokości opłaty startowej decyduje dzień, w którym dokonywana jest transakcja, a nie dzień zgłoszenia się do biegu.
- W przypadku wniesienia opłaty startowej w niewystarczającej wysokości zawodnik jest zobowiązany do dopłacenia różnicy do wysokości kwoty, jaką winien on był wnieść zgodnie z terminem, w jakim dokonywał swojej ostatniej wpłaty.
- W przypadku osiągnięcia limitu 150 osób zapisy do biegu zostają zamknięte.
VIII KLASYFIKACJA:
Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn w biegu:
- Bieg: Open K/M (I-III) - puchary.
- Marsz: Open K/M (I-III) - puchary.
- Najokazalsze przebranie „Mikołaja” i „Śnieżynki” – Statuetki.
IX ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:
- W ramach opłaty startowej każdy zawodnik otrzymuje świadczenia:
- elektroniczny pomiar czasu,
- numer startowy wraz z agrafkami,
- opiekę medyczną (karetka) na start/mecie,
- wodę mineralną na mecie biegu,
- bity medal okolicznościowy na mecie dla każdego zawodnika, który ukończył bieg/marsz,
- ciepły posiłek-zupa,
- ciasto,
- kawę/herbatę,
- czapeczkę Mikołaja,
- możliwość uczestnictwa w losowaniu nagród w przypadku pozyskania sponsorów.
X SPRAWY ORGANIZACYJNE:
- Organizator zapewnia zabezpieczenie medyczne w trakcie biegu.
- Po biegu nastąpi dekoracja zawodników oraz losowanie nagród dla biegaczy/kijkarzy, w przypadku pozyskania sponsorów.
XI POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Bieg i marsz odbędzie się bez względu na pogodę.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione i skradzione.
- W przypadku stwierdzenia przez Organizatora skrócenia trasy przez uczestnika, zawodnik zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnik startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestnik rejestrując się do biegu lub marszu przyjmuje do wiadomości, że udział w biegu lub marszu wiąże się z wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym.
- Organizator nie ubezpiecza Uczestników biegu i marszu, natomiast uczestnikom organizator doradza, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia na czas udziału w imprezie biegowej.
- Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum” posiada ubezpieczenie OC.
- Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
- Protesty rozstrzyga Dyrektor Organizacyjny, Dariusz Kloskowski, (tel. kontaktowy GSM: 602759892, darek_klos@op.pl) – decyzje Dyrektora są nieodwołalne. Protesty będą rozstrzygane w czasie 24 godzin.
- Wydarzenie jest typowo rekreacyjne i charytatywne i ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia, stąd protesty, reklamacje i roszczenia stanowią wtórne zagadnienie.